Všechny semináře probíhají na adrese: Pod Marjánkou 1675/41, Praha 6 - Břevnov, zvonek INDEPT.
AKTUÁLNÍ NABÍDKA SEMINÁŘŮ:
22. - 23. 1. 2025 - Využití Sandplaying v práci se vztahovými systémy - navazující seminář (absolvování Úvodu do SP je podmínkou)
V rámci workshopu se naučíte používat pískoviště a objekty k tomu, abyste pomohli sobě i klientům lépe nahlédnout, diagnostikovat jejich vztahovovu situaci a porozumět tomu, co se v nich individuálně a mezi nimi děje tak, aby to bylo vztahově bezpečné, vyjádřit vzájemně, co je třeba. A dále se naučíte používat pískoviště ke vztahovým intervencím, které vnímáme terapeuticky smysluplné. Můžeme tak pracovat jak s individuálními potřebami v rámci vztahových systémů, tak dynamikou vztahu, sdílenými tématy. Tento nástroj je vhodný pro tyto terapeutické kontexty a klienty: párová terapie, rodičovské konzultace, vztahy v rodině, rodinná terapie, skupina.
Seminář propojuje teorii a metodologii využití Sandplaying s ukázkami přímé práce a nácvikem účastníků.
lektorka: Mgr. Alena Vávrová - psycholožka a psychoterapeutka pro děti a rodiny, rodičovská poradkyně, využívá pískoviště od roku 2004 v terapii i poradenství s dětmi, rodiči a rodinami, od roku je 2014 jej předává v Čechách, na Slovensku i v Gruzii dalším terapeutům, je ředitelkou a lektorkou INDEPTu .
časy: 1. den 10:00 - 18:00 , 2. den 9:00 - 17:00, rozsah semináře je 13 hodin (á 60 minut)
cena: 3.500 Kč
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
23. - 24. 1. 2025 - Když do terapie dítěte vstoupí zákon - online seminář o tom, jak na nekomfortní situace dětského terapeuta
Stává se vám v terapii, že narazíte na složitou procesní situaci? Dostáváte se do situací, kdy musíte oznámit závažnou informaci z terapie dítěte na příslušné instituce? Klient je nepříjemný, osočuje vás, snaží se manipulovat? Jste předvoláni k výpovědi u soudu nebo na výslech na kriminální policii? Dostali jste žádost o zpracování zprávy z terapie od OSPODu nebo soudu? Nebo chcete být na tyto situace jen připraveni, kdyby náhodou nastaly? Připravila jsem pro vás dvoudenní webinář, kde nabízím návody a doporučení, jak se v těchto situacích vyznat a postupovat. Webinář je určen převážně terapeutům v soukromé praxi, ale samozřejmě jste vítáni všichni, kdo máte o toto téma zájem.
Co se dozvíte:
- Jak si poradit s náročným, manipulativním a agresivním klientem (např. rodičem dítěte, které máte v terapii).
- Jak v těchto situacích pracovat se svou nejistotou, strachem a případně panikou (sebepodpora) a jak si nenechat „přerůst klienta přes hlavu“ .
- Co obnáší spolupráce s OSPOD. Kde začínají a končí kompetence OSPOD.
- Výpověď u soudu. Co mohu očekávat a jak se na výpověď připravit.
- Psaní zpráv z terapie na vyžádání příslušných autorit (k soudu, pro OSPOD, policii apod.).
- Dotkneme se i situací, jako je nahrávání klientem během terapie, oznámení závažné informace, kterou nám dítě sdělí na terapii, stalking terapeuta.
Během webináře bude prostor i pro diskuzi, cvičení, práci s kazuistikou.
lektorka: Alžběta Candia Muňoz - Psychoterapeutka v soukromé praxi. Pracovala 20 let jako ředitelka organizace HOST Home-Start, kde
více než 8 let pracovala i jako terapeut s dětmi, které zažívají násilí. Celkem 28 let praxe v oblasti práce s ohroženou rodinou, 20 let praxe v oblasti sociálně právní ochrany dětí, 12 let praxe v asistovaných kontaktech.
Více informací na www.terapieacm.cz
časy: 1. den 10:00 - 17:00 (vč. pauzy na oběd) , 2. den 9:00 - 13:00, rozsah semináře je 10 hodin (á 60 minut)
cena: 2.800 Kč
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. - 5. 2. 2025 - Vedení dětské skupiny pro děti s problémovým chováním (… a nejen pro ně) - JIŽ PLNÉ
Kurz se věnuje roli psychologa, etopeda, školního psychologa (event. výchovného poradce či školního metodika prevence) ve vedení skupiny, s akcentem na práci s dětmi s problémovým chováním a potížemi v adaptaci. Kurz pojmenovává nejúčinnější faktory působící ve skupině,
pomáhá frekventantům rozeznávat fázi skupinové dynamiky a formou praktického nácviku nabízí nové formy a metody práce (včetně technik mindfullness, výtvarných technik, imaginací a práce s hlínou). Soustředí se na využití některých méně obvyklých technik, stanovení hranic a pravidel a funkční užívání reflexe při vedení skupin. V rámci kurzu se frekventanti učí rozeznávat, zda je pro dítě vhodná skupinová práce či preferuje individuální kontakt. Učí se jej vhodně motivovat ke komunikaci, podněcovat správným kladením otázek.
V rámci praktického nácviku je věnována pozornost dovednosti zadávání technik/psychoher, tak aby byly dětem srozumitelné a přínosné - „vytěžitelné pro osobní růst“, a správnému vedení reflexe. Ke kurzu je zpracována podrobná autorská metodika pro práci s výše
zmíněnými dětmi na prvním a druhém stupni ZŠ (s velkým množstvím původních technik), se kterou budou frekventanti seznámeni a mohou ji získat elektronicky.
Cílová skupina: psychologové, psychoterapeuti, speciální pedagogové, etopedi, je vhodné i
pro učitele vykonávající ve škole funkci výchovného poradce či školního metodika prevence.
Číslo akreditace: MSMT- 40236/2020-5-1049
lektorka: PhDr. et Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D.
Absolventka oboru český jazyk a dějepis na UJEP Ústí nad Labem a oboru psychologie se speciální pedagogikou na Pedf UK v Praze, kde později získala doktorát z psychologie. Absolvovala výcvik v Gestalt psychoterapii a postupem let i výcvik v supervizi. Pracuje v PPP
pro Prahu 6 a vyučuje české i zahraniční studenty na katedře psychologie Pedf UK. Věnuje se problematice dětské psychoterapie a poradenství, pracuje s dětmi s problémovým chováním. Má četné zkušenosti s lektorováním dospělých a vedením týmů. Pracuje
interaktivně a využívá principů zážitkové pedagogiky. Ráda propojuje nejnovější poznatky z výzkumů s praktickým životem. Když je čas, publikuje. Když není, pokouší se o to. Je spoluautorkou knih Učitelské vyhoření a Kolegiální sdílení profesních zkušeností. Píše blog
pro potěchu žen www.programnaochranusvedku.cz . V posledních letech se věnuje supervizi ve školství a prevenci vyhoření u učitelů.
časy: 1.den 9:00-16:30, 2.den 9:00-14:30 (14 hodin á 45 minut)
cena: 3.200 Kč
AKTUÁLNÍ NABÍDKA SEMINÁŘŮ:
22. - 23. 1. 2025 - Využití Sandplaying v práci se vztahovými systémy - navazující seminář (absolvování Úvodu do SP je podmínkou)
V rámci workshopu se naučíte používat pískoviště a objekty k tomu, abyste pomohli sobě i klientům lépe nahlédnout, diagnostikovat jejich vztahovovu situaci a porozumět tomu, co se v nich individuálně a mezi nimi děje tak, aby to bylo vztahově bezpečné, vyjádřit vzájemně, co je třeba. A dále se naučíte používat pískoviště ke vztahovým intervencím, které vnímáme terapeuticky smysluplné. Můžeme tak pracovat jak s individuálními potřebami v rámci vztahových systémů, tak dynamikou vztahu, sdílenými tématy. Tento nástroj je vhodný pro tyto terapeutické kontexty a klienty: párová terapie, rodičovské konzultace, vztahy v rodině, rodinná terapie, skupina.
Seminář propojuje teorii a metodologii využití Sandplaying s ukázkami přímé práce a nácvikem účastníků.
lektorka: Mgr. Alena Vávrová - psycholožka a psychoterapeutka pro děti a rodiny, rodičovská poradkyně, využívá pískoviště od roku 2004 v terapii i poradenství s dětmi, rodiči a rodinami, od roku je 2014 jej předává v Čechách, na Slovensku i v Gruzii dalším terapeutům, je ředitelkou a lektorkou INDEPTu .
časy: 1. den 10:00 - 18:00 , 2. den 9:00 - 17:00, rozsah semináře je 13 hodin (á 60 minut)
cena: 3.500 Kč
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
23. - 24. 1. 2025 - Když do terapie dítěte vstoupí zákon - online seminář o tom, jak na nekomfortní situace dětského terapeuta
Stává se vám v terapii, že narazíte na složitou procesní situaci? Dostáváte se do situací, kdy musíte oznámit závažnou informaci z terapie dítěte na příslušné instituce? Klient je nepříjemný, osočuje vás, snaží se manipulovat? Jste předvoláni k výpovědi u soudu nebo na výslech na kriminální policii? Dostali jste žádost o zpracování zprávy z terapie od OSPODu nebo soudu? Nebo chcete být na tyto situace jen připraveni, kdyby náhodou nastaly? Připravila jsem pro vás dvoudenní webinář, kde nabízím návody a doporučení, jak se v těchto situacích vyznat a postupovat. Webinář je určen převážně terapeutům v soukromé praxi, ale samozřejmě jste vítáni všichni, kdo máte o toto téma zájem.
Co se dozvíte:
- Jak si poradit s náročným, manipulativním a agresivním klientem (např. rodičem dítěte, které máte v terapii).
- Jak v těchto situacích pracovat se svou nejistotou, strachem a případně panikou (sebepodpora) a jak si nenechat „přerůst klienta přes hlavu“ .
- Co obnáší spolupráce s OSPOD. Kde začínají a končí kompetence OSPOD.
- Výpověď u soudu. Co mohu očekávat a jak se na výpověď připravit.
- Psaní zpráv z terapie na vyžádání příslušných autorit (k soudu, pro OSPOD, policii apod.).
- Dotkneme se i situací, jako je nahrávání klientem během terapie, oznámení závažné informace, kterou nám dítě sdělí na terapii, stalking terapeuta.
Během webináře bude prostor i pro diskuzi, cvičení, práci s kazuistikou.
lektorka: Alžběta Candia Muňoz - Psychoterapeutka v soukromé praxi. Pracovala 20 let jako ředitelka organizace HOST Home-Start, kde
více než 8 let pracovala i jako terapeut s dětmi, které zažívají násilí. Celkem 28 let praxe v oblasti práce s ohroženou rodinou, 20 let praxe v oblasti sociálně právní ochrany dětí, 12 let praxe v asistovaných kontaktech.
Více informací na www.terapieacm.cz
časy: 1. den 10:00 - 17:00 (vč. pauzy na oběd) , 2. den 9:00 - 13:00, rozsah semináře je 10 hodin (á 60 minut)
cena: 2.800 Kč
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. - 5. 2. 2025 - Vedení dětské skupiny pro děti s problémovým chováním (… a nejen pro ně) - JIŽ PLNÉ
Kurz se věnuje roli psychologa, etopeda, školního psychologa (event. výchovného poradce či školního metodika prevence) ve vedení skupiny, s akcentem na práci s dětmi s problémovým chováním a potížemi v adaptaci. Kurz pojmenovává nejúčinnější faktory působící ve skupině,
pomáhá frekventantům rozeznávat fázi skupinové dynamiky a formou praktického nácviku nabízí nové formy a metody práce (včetně technik mindfullness, výtvarných technik, imaginací a práce s hlínou). Soustředí se na využití některých méně obvyklých technik, stanovení hranic a pravidel a funkční užívání reflexe při vedení skupin. V rámci kurzu se frekventanti učí rozeznávat, zda je pro dítě vhodná skupinová práce či preferuje individuální kontakt. Učí se jej vhodně motivovat ke komunikaci, podněcovat správným kladením otázek.
V rámci praktického nácviku je věnována pozornost dovednosti zadávání technik/psychoher, tak aby byly dětem srozumitelné a přínosné - „vytěžitelné pro osobní růst“, a správnému vedení reflexe. Ke kurzu je zpracována podrobná autorská metodika pro práci s výše
zmíněnými dětmi na prvním a druhém stupni ZŠ (s velkým množstvím původních technik), se kterou budou frekventanti seznámeni a mohou ji získat elektronicky.
Cílová skupina: psychologové, psychoterapeuti, speciální pedagogové, etopedi, je vhodné i
pro učitele vykonávající ve škole funkci výchovného poradce či školního metodika prevence.
Číslo akreditace: MSMT- 40236/2020-5-1049
lektorka: PhDr. et Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D.
Absolventka oboru český jazyk a dějepis na UJEP Ústí nad Labem a oboru psychologie se speciální pedagogikou na Pedf UK v Praze, kde později získala doktorát z psychologie. Absolvovala výcvik v Gestalt psychoterapii a postupem let i výcvik v supervizi. Pracuje v PPP
pro Prahu 6 a vyučuje české i zahraniční studenty na katedře psychologie Pedf UK. Věnuje se problematice dětské psychoterapie a poradenství, pracuje s dětmi s problémovým chováním. Má četné zkušenosti s lektorováním dospělých a vedením týmů. Pracuje
interaktivně a využívá principů zážitkové pedagogiky. Ráda propojuje nejnovější poznatky z výzkumů s praktickým životem. Když je čas, publikuje. Když není, pokouší se o to. Je spoluautorkou knih Učitelské vyhoření a Kolegiální sdílení profesních zkušeností. Píše blog
pro potěchu žen www.programnaochranusvedku.cz . V posledních letech se věnuje supervizi ve školství a prevenci vyhoření u učitelů.
časy: 1.den 9:00-16:30, 2.den 9:00-14:30 (14 hodin á 45 minut)
cena: 3.200 Kč
Naším záměrem je poskytovat širokou škálu seminářů pro komplexní rozvoj a podporu všech, kteří pracují s dětmi a rodiči.
Tato škála zahrnuje jak vzdělávání v teorii, tak konkrétních nástrojích práce a specifických metodách.
Na této stránce najdete především semináře krátké, úvodní.
Za žádoucí považujeme, abychom v praxi byli schopni pracovat u klientů i u sebe na úrovni mysli, emocí a těla, proto budeme vybírat takové semináře, které nabídnou cesty pro všechny tyto úrovně.
Také považujeme za podstatné se nejen rozvíjet v možnostech pomoci klientům, ale také vytvářet prostor pro semináře, kde můžeme podporovat sebe sama, pečovat o své zdroje a rozvíjet je o další. Stejně tak si občas potřebujeme dopřát potřebnou reflexi svých procesů a sebezkušenost, která podpoří naši osobní odolnost a zároveň rozšíří škálu možností, jak s klienty moci být co nejcelistvěji a nejživěji,
se zachováním tvořivé a zdravé vitality, která je opakem vyhoření a stereotypu.
Pokud budete mít vlastní nápad, potřebu, touhu po nějakém semináři, nebo jej sami budete chtít u nás nabídnout, směle se ozvěte na [email protected].