i
Všechny semináře probíhají na adrese: Pod Marjánkou 1675/41, Praha 6 - Břevnov, zvonek INDEPT.
AKTUÁLNÍ NABÍDKA SEMINÁŘŮ:
10. - 12. 10. 2024 - seminář Theraplay
Jedná o terapeutickou metodu využívanou u menších dětí, u kterých došlo k narušení jistého citového pouta (attachmentu) s blízkou vztahovou osobou. Theraplay nabízí promyšlený systém jednoduchých her, které pomáhají dítěti blízké a bezpečné citové pouto obnovit či navázat. Terapie vychází ze 4 základních kvalit dobrého rodičovství, kterými jsou: navázání intersubjektivního spojení, poskytování láskyplné péče, jasného řádu a zajímavých aktivit. Jednotlivé hry jsou vždy zaměřeny na určité rodičovské kvality, přičemž se předpokládá, že během sezení se postupně nabídne cca 4–5 her zahrnujících všechny oblasti. Hry lze také využívat samostatně a nabídnout je v rámci běžných terapeutických sezení. V třídenním kurzu se účastníci seznámí se základy Theraplay a budou jim představeny některé hry.
Akreditace kurzu: Možnosti využití hry při léčbě poruch attachmentu - základní principy Theraplay akreditace MPSV A2019/1130-SP/PC (8 hodin)
lektorky: PhDr. Jana Kovařovicová - vystudovala psychologii, má dlouholetou praxi v oblasti náhradní rodinné péče, pracovala v dětském domově, spolupracuje s řadou provázejících organizací a s MPSV a je zakladatelkou organizace Attachmentové centrum ATTA. Věnuje se dyadické vývojové terapii DDP a terapeutickému rodičovství, je mezinárodně certifikovanou trenérkou DDP, vede výcviky a věnuje se překladům odborné literatury.
Mgr. Jolana Prušová - rodinná terapeutka. Působí v pražské soukromé praxi, kde se nejvíce věnuje doprovázení a podpoře rodin. Více jak 10 let se pohybuje v oblasti NRP, jako terapeutka se specializuje na fenomén raného vztahového traumatu. Absolvovala speciální pedagogiku, výcvik integrativní rodinné terapie, dyadické vývojové psychoterapie, sytemického koučování a supervize a řadu dalších krátkodobých kurzů, je členkou profesních sdružení ČAP a SOFT.
časy: 1. den 10:00 - 17:30 , 2. den 9:00 - 17:00, 3. den 9:00-16:00 (celkem 19 hodin)
cena: 5.300 Kč
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
25. - 26. 10. 2024 - Když do terapie dítěte vstoupí zákon - online seminář o tom, jak na nekomfortní situace dětského terapeuta
Stává se vám v terapii, že narazíte na složitou procesní situaci? Dostáváte se do situací, kdy musíte oznámit závažnou informaci z terapie dítěte na příslušné instituce? Klient je nepříjemný, osočuje vás, snaží se manipulovat? Jste předvoláni k výpovědi u soudu nebo na výslech na kriminální policii? Dostali jste žádost o zpracování zprávy z terapie od OSPODu nebo soudu? Nebo chcete být na tyto situace jen připraveni, kdyby náhodou nastaly? Připravila jsem pro vás dvoudenní webinář, kde nabízím návody a doporučení, jak se v těchto situacích vyznat a postupovat. Webinář je určen převážně terapeutům v soukromé praxi, ale samozřejmě jste vítáni všichni, kdo máte o toto téma zájem.
Co se dozvíte:
- Jak si poradit s náročným, manipulativním a agresivním klientem (např. rodičem dítěte, které máte v terapii).
- Jak v těchto situacích pracovat se svou nejistotou, strachem a případně panikou (sebepodpora) a jak si nenechat „přerůst klienta přes hlavu“ .
- Co obnáší spolupráce s OSPOD. Kde začínají a končí kompetence OSPOD.
- Výpověď u soudu. Co mohu očekávat a jak se na výpověď připravit.
- Psaní zpráv z terapie na vyžádání příslušných autorit (k soudu, pro OSPOD, policii apod.).
- Dotkneme se i situací, jako je nahrávání klientem během terapie, oznámení závažné informace, kterou nám dítě sdělí na terapii, stalking terapeuta.
Během webináře bude prostor i pro diskuzi, cvičení, práci s kazuistikou.
lektorka: Alžběta Candia Muňoz - Psychoterapeutka v soukromé praxi. Pracovala 20 let jako ředitelka organizace HOST Home-Start, kde
více než 8 let pracovala i jako terapeut s dětmi, které zažívají násilí. Celkem 28 let praxe v oblasti práce s ohroženou rodinou, 20 let praxe v oblasti sociálně právní ochrany dětí, 12 let praxe v asistovaných kontaktech.
Více informací na www.terapieacm.cz
časy: 1. den 10:00 - 17:00 (vč. pauzy na oběd) , 2. den 9:00 - 13:00, rozsah semináře je 10 hodin (á 60 minut)
cena: 2.800 Kč
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22. - 23. 1. 2025 - Využití Sandplaying v práci se vztahovými systémy - navazující seminář (absolvování Úvodu do SP je podmínkou)
V rámci workshopu se naučíte používat pískoviště a objekty k tomu, abyste pomohli sobě i klientům lépe nahlédnout, diagnostikovat jejich vztahovovu situaci a porozumět tomu, co se v nich individuálně a mezi nimi děje tak, aby to bylo vztahově bezpečné, vyjádřit vzájemně, co je třeba. A dále se naučíte používat pískoviště ke vztahovým intervencím, které vnímáme terapeuticky smysluplné. Můžeme tak pracovat jak s individuálními potřebami v rámci vztahových systémů, tak dynamikou vztahu, sdílenými tématy. Tento nástroj je vhodný pro tyto terapeutické kontexty a klienty: párová terapie, rodičovské konzultace, vztahy v rodině, rodinná terapie, skupina.
Seminář propojuje teorii a metodologii využití Sandplaying s ukázkami přímé práce a nácvikem účastníků.
lektorka: Mgr. Alena Vávrová - psycholožka a psychoterapeutka pro děti a rodiny, rodičovská poradkyně, využívá pískoviště od roku 2004 v terapii i poradenství s dětmi, rodiči a rodinami, od roku je 2014 jej předává v Čechách, na Slovensku i v Gruzii dalším terapeutům, je ředitelkou a lektorkou INDEPTu .
časy: 1. den 10:00 - 18:00 , 2. den 9:00 - 17:00, rozsah semináře je 13 hodin (á 60 minut)
cena: 3.500 Kč
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. - 5. 2. 2025 - Vedení dětské skupiny pro děti s problémovým chováním (… a nejen pro ně)
Kurz se věnuje roli psychologa, etopeda, školního psychologa (event. výchovného poradce či školního metodika prevence) ve vedení skupiny, s akcentem na práci s dětmi s problémovým chováním a potížemi v adaptaci. Kurz pojmenovává nejúčinnější faktory působící ve skupině,
pomáhá frekventantům rozeznávat fázi skupinové dynamiky a formou praktického nácviku nabízí nové formy a metody práce (včetně technik mindfullness, výtvarných technik, imaginací a práce s hlínou). Soustředí se na využití některých méně obvyklých technik, stanovení hranic a pravidel a funkční užívání reflexe při vedení skupin. V rámci kurzu se frekventanti učí rozeznávat, zda je pro dítě vhodná skupinová práce či preferuje individuální kontakt. Učí se jej vhodně motivovat ke komunikaci, podněcovat správným kladením otázek.
V rámci praktického nácviku je věnována pozornost dovednosti zadávání technik/psychoher, tak aby byly dětem srozumitelné a přínosné - „vytěžitelné pro osobní růst“, a správnému vedení reflexe. Ke kurzu je zpracována podrobná autorská metodika pro práci s výše
zmíněnými dětmi na prvním a druhém stupni ZŠ (s velkým množstvím původních technik), se kterou budou frekventanti seznámeni a mohou ji získat elektronicky.
Cílová skupina: psychologové, psychoterapeuti, speciální pedagogové, etopedi, je vhodné i
pro učitele vykonávající ve škole funkci výchovného poradce či školního metodika prevence.
Číslo akreditace: MSMT- 40236/2020-5-1049
lektorka: PhDr. et Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D.
Absolventka oboru český jazyk a dějepis na UJEP Ústí nad Labem a oboru psychologie se speciální pedagogikou na Pedf UK v Praze, kde později získala doktorát z psychologie. Absolvovala výcvik v Gestalt psychoterapii a postupem let i výcvik v supervizi. Pracuje v PPP
pro Prahu 6 a vyučuje české i zahraniční studenty na katedře psychologie Pedf UK. Věnuje se problematice dětské psychoterapie a poradenství, pracuje s dětmi s problémovým chováním. Má četné zkušenosti s lektorováním dospělých a vedením týmů. Pracuje
interaktivně a využívá principů zážitkové pedagogiky. Ráda propojuje nejnovější poznatky z výzkumů s praktickým životem. Když je čas, publikuje. Když není, pokouší se o to. Je spoluautorkou knih Učitelské vyhoření a Kolegiální sdílení profesních zkušeností. Píše blog
pro potěchu žen www.programnaochranusvedku.cz V posledních letech se věnuje supervizi ve školství a prevenci vyhoření u učitelů.
časy: 1.den 9:00-16:30, 2.den 9:00-14:30 (14 hodin á 45 minut)
cena: 3.200 Kč
Všechny semináře probíhají na adrese: Pod Marjánkou 1675/41, Praha 6 - Břevnov, zvonek INDEPT.
AKTUÁLNÍ NABÍDKA SEMINÁŘŮ:
10. - 12. 10. 2024 - seminář Theraplay
Jedná o terapeutickou metodu využívanou u menších dětí, u kterých došlo k narušení jistého citového pouta (attachmentu) s blízkou vztahovou osobou. Theraplay nabízí promyšlený systém jednoduchých her, které pomáhají dítěti blízké a bezpečné citové pouto obnovit či navázat. Terapie vychází ze 4 základních kvalit dobrého rodičovství, kterými jsou: navázání intersubjektivního spojení, poskytování láskyplné péče, jasného řádu a zajímavých aktivit. Jednotlivé hry jsou vždy zaměřeny na určité rodičovské kvality, přičemž se předpokládá, že během sezení se postupně nabídne cca 4–5 her zahrnujících všechny oblasti. Hry lze také využívat samostatně a nabídnout je v rámci běžných terapeutických sezení. V třídenním kurzu se účastníci seznámí se základy Theraplay a budou jim představeny některé hry.
Akreditace kurzu: Možnosti využití hry při léčbě poruch attachmentu - základní principy Theraplay akreditace MPSV A2019/1130-SP/PC (8 hodin)
lektorky: PhDr. Jana Kovařovicová - vystudovala psychologii, má dlouholetou praxi v oblasti náhradní rodinné péče, pracovala v dětském domově, spolupracuje s řadou provázejících organizací a s MPSV a je zakladatelkou organizace Attachmentové centrum ATTA. Věnuje se dyadické vývojové terapii DDP a terapeutickému rodičovství, je mezinárodně certifikovanou trenérkou DDP, vede výcviky a věnuje se překladům odborné literatury.
Mgr. Jolana Prušová - rodinná terapeutka. Působí v pražské soukromé praxi, kde se nejvíce věnuje doprovázení a podpoře rodin. Více jak 10 let se pohybuje v oblasti NRP, jako terapeutka se specializuje na fenomén raného vztahového traumatu. Absolvovala speciální pedagogiku, výcvik integrativní rodinné terapie, dyadické vývojové psychoterapie, sytemického koučování a supervize a řadu dalších krátkodobých kurzů, je členkou profesních sdružení ČAP a SOFT.
časy: 1. den 10:00 - 17:30 , 2. den 9:00 - 17:00, 3. den 9:00-16:00 (celkem 19 hodin)
cena: 5.300 Kč
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
25. - 26. 10. 2024 - Když do terapie dítěte vstoupí zákon - online seminář o tom, jak na nekomfortní situace dětského terapeuta
Stává se vám v terapii, že narazíte na složitou procesní situaci? Dostáváte se do situací, kdy musíte oznámit závažnou informaci z terapie dítěte na příslušné instituce? Klient je nepříjemný, osočuje vás, snaží se manipulovat? Jste předvoláni k výpovědi u soudu nebo na výslech na kriminální policii? Dostali jste žádost o zpracování zprávy z terapie od OSPODu nebo soudu? Nebo chcete být na tyto situace jen připraveni, kdyby náhodou nastaly? Připravila jsem pro vás dvoudenní webinář, kde nabízím návody a doporučení, jak se v těchto situacích vyznat a postupovat. Webinář je určen převážně terapeutům v soukromé praxi, ale samozřejmě jste vítáni všichni, kdo máte o toto téma zájem.
Co se dozvíte:
- Jak si poradit s náročným, manipulativním a agresivním klientem (např. rodičem dítěte, které máte v terapii).
- Jak v těchto situacích pracovat se svou nejistotou, strachem a případně panikou (sebepodpora) a jak si nenechat „přerůst klienta přes hlavu“ .
- Co obnáší spolupráce s OSPOD. Kde začínají a končí kompetence OSPOD.
- Výpověď u soudu. Co mohu očekávat a jak se na výpověď připravit.
- Psaní zpráv z terapie na vyžádání příslušných autorit (k soudu, pro OSPOD, policii apod.).
- Dotkneme se i situací, jako je nahrávání klientem během terapie, oznámení závažné informace, kterou nám dítě sdělí na terapii, stalking terapeuta.
Během webináře bude prostor i pro diskuzi, cvičení, práci s kazuistikou.
lektorka: Alžběta Candia Muňoz - Psychoterapeutka v soukromé praxi. Pracovala 20 let jako ředitelka organizace HOST Home-Start, kde
více než 8 let pracovala i jako terapeut s dětmi, které zažívají násilí. Celkem 28 let praxe v oblasti práce s ohroženou rodinou, 20 let praxe v oblasti sociálně právní ochrany dětí, 12 let praxe v asistovaných kontaktech.
Více informací na www.terapieacm.cz
časy: 1. den 10:00 - 17:00 (vč. pauzy na oběd) , 2. den 9:00 - 13:00, rozsah semináře je 10 hodin (á 60 minut)
cena: 2.800 Kč
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22. - 23. 1. 2025 - Využití Sandplaying v práci se vztahovými systémy - navazující seminář (absolvování Úvodu do SP je podmínkou)
V rámci workshopu se naučíte používat pískoviště a objekty k tomu, abyste pomohli sobě i klientům lépe nahlédnout, diagnostikovat jejich vztahovovu situaci a porozumět tomu, co se v nich individuálně a mezi nimi děje tak, aby to bylo vztahově bezpečné, vyjádřit vzájemně, co je třeba. A dále se naučíte používat pískoviště ke vztahovým intervencím, které vnímáme terapeuticky smysluplné. Můžeme tak pracovat jak s individuálními potřebami v rámci vztahových systémů, tak dynamikou vztahu, sdílenými tématy. Tento nástroj je vhodný pro tyto terapeutické kontexty a klienty: párová terapie, rodičovské konzultace, vztahy v rodině, rodinná terapie, skupina.
Seminář propojuje teorii a metodologii využití Sandplaying s ukázkami přímé práce a nácvikem účastníků.
lektorka: Mgr. Alena Vávrová - psycholožka a psychoterapeutka pro děti a rodiny, rodičovská poradkyně, využívá pískoviště od roku 2004 v terapii i poradenství s dětmi, rodiči a rodinami, od roku je 2014 jej předává v Čechách, na Slovensku i v Gruzii dalším terapeutům, je ředitelkou a lektorkou INDEPTu .
časy: 1. den 10:00 - 18:00 , 2. den 9:00 - 17:00, rozsah semináře je 13 hodin (á 60 minut)
cena: 3.500 Kč
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. - 5. 2. 2025 - Vedení dětské skupiny pro děti s problémovým chováním (… a nejen pro ně)
Kurz se věnuje roli psychologa, etopeda, školního psychologa (event. výchovného poradce či školního metodika prevence) ve vedení skupiny, s akcentem na práci s dětmi s problémovým chováním a potížemi v adaptaci. Kurz pojmenovává nejúčinnější faktory působící ve skupině,
pomáhá frekventantům rozeznávat fázi skupinové dynamiky a formou praktického nácviku nabízí nové formy a metody práce (včetně technik mindfullness, výtvarných technik, imaginací a práce s hlínou). Soustředí se na využití některých méně obvyklých technik, stanovení hranic a pravidel a funkční užívání reflexe při vedení skupin. V rámci kurzu se frekventanti učí rozeznávat, zda je pro dítě vhodná skupinová práce či preferuje individuální kontakt. Učí se jej vhodně motivovat ke komunikaci, podněcovat správným kladením otázek.
V rámci praktického nácviku je věnována pozornost dovednosti zadávání technik/psychoher, tak aby byly dětem srozumitelné a přínosné - „vytěžitelné pro osobní růst“, a správnému vedení reflexe. Ke kurzu je zpracována podrobná autorská metodika pro práci s výše
zmíněnými dětmi na prvním a druhém stupni ZŠ (s velkým množstvím původních technik), se kterou budou frekventanti seznámeni a mohou ji získat elektronicky.
Cílová skupina: psychologové, psychoterapeuti, speciální pedagogové, etopedi, je vhodné i
pro učitele vykonávající ve škole funkci výchovného poradce či školního metodika prevence.
Číslo akreditace: MSMT- 40236/2020-5-1049
lektorka: PhDr. et Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D.
Absolventka oboru český jazyk a dějepis na UJEP Ústí nad Labem a oboru psychologie se speciální pedagogikou na Pedf UK v Praze, kde později získala doktorát z psychologie. Absolvovala výcvik v Gestalt psychoterapii a postupem let i výcvik v supervizi. Pracuje v PPP
pro Prahu 6 a vyučuje české i zahraniční studenty na katedře psychologie Pedf UK. Věnuje se problematice dětské psychoterapie a poradenství, pracuje s dětmi s problémovým chováním. Má četné zkušenosti s lektorováním dospělých a vedením týmů. Pracuje
interaktivně a využívá principů zážitkové pedagogiky. Ráda propojuje nejnovější poznatky z výzkumů s praktickým životem. Když je čas, publikuje. Když není, pokouší se o to. Je spoluautorkou knih Učitelské vyhoření a Kolegiální sdílení profesních zkušeností. Píše blog
pro potěchu žen www.programnaochranusvedku.cz V posledních letech se věnuje supervizi ve školství a prevenci vyhoření u učitelů.
časy: 1.den 9:00-16:30, 2.den 9:00-14:30 (14 hodin á 45 minut)
cena: 3.200 Kč
Naším záměrem je poskytovat širokou škálu seminářů pro komplexní rozvoj a podporu všech, kteří pracují s dětmi a rodiči.
Tato škála zahrnuje jak vzdělávání v teorii, tak konkrétních nástrojích práce a specifických metodách.
Na této stránce najdete především semináře krátké, úvodní.
Za žádoucí považujeme, abychom v praxi byli schopni pracovat u klientů i u sebe na úrovni mysli, emocí a těla, proto budeme vybírat takové semináře, které nabídnou cesty pro všechny tyto úrovně.
Také považujeme za podstatné se nejen rozvíjet v možnostech pomoci klientům, ale také vytvářet prostor pro semináře, kde můžeme podporovat sebe sama, pečovat o své zdroje a rozvíjet je o další. Stejně tak si občas potřebujeme dopřát potřebnou reflexi svých procesů a sebezkušenost, která podpoří naši osobní odolnost a zároveň rozšíří škálu možností, jak s klienty moci být co nejcelistvěji a nejživěji,
se zachováním tvořivé a zdravé vitality, která je opakem vyhoření a stereotypu.
Pokud budete mít vlastní nápad, potřebu, touhu po nějakém semináři, nebo jej sami budete chtít u nás nabídnout, směle se ozvěte na [email protected].